Sembla ser que els “pollitos” s’han portat molt bé perquè en arribar a la
classe després de les vacances de Nadal, ens hem trobat que els Reis ens han
deixat regals.
Les cares de sorpresa e il·lusió han estat totals!!!
En relació a la nostra metodologia de Treball Cooperatiu, ens agrada fer cada cert temps (intentem que sigui quinzenalment) una dinàmica de cohesió de grup, per tal d’apropar d’una manera especial als infants i conèixer-nos tots/es una mica més. Amb aquests tipus de dinàmiques, també s’aconsegueix treballar la comunicació i participació, principalment d’aquells nens i nenes que els hi costa més parlar en gran grup. Per altra banda, serveixen per millorar la interacció entre tots/es i per ajudar a crear vincles positius de convivència. A la classe dels "arcoiris" hem fet una dinàmica anomenada PARAULES DOLCES . Ha estat molt, molt especial i molt… DOLÇA!!! Hi ha hagut moments realment emocionants. Per fer aquesta dinàmica he partit del conte PARAULES DOLCES, que ja l’havia explicat alguna altra vegada i que els hi agrada molt. Així doncs, hem recordat el conte, per després seguir les passes de la protagonista “ La Lola ” i treure paraules dolces. A més hem aprofitat a...
Després de treballar els diferents fruits secs, hem dedicat un temps a conèixer algunes de les fruites característiques de la tardor. A partir d’una capsa de fruites que ens ha portat el Marc hem centrat el nostre aprenentatge en cada una d’elles. Hem dedicat cada dia a una fruita. El primer que hem fet ha estat observar-la, parlar de les seves característiques i tastar-la. RAÏM CAQUI MAGRANA POMA, PERE I MANDARINA XIRIMOIA Després de tastar la fruita corresponent, hem fet una feineta individual utilitzant diferents tècniques per a cada una de les fruites i treballant diferents continguts d’una manera molt divertida i motivadora pels nens i nenes. CAQUI: aferrant trossos de paper de seda MAGRANA: pintant plàstic de bombolles i fent estampació MANDARINA, POMA I PERE: fent estampació amb cada fruita RAÏM: aferrant gomets i...
SESSIÓ 1: Volem incorporar al nostre espai de l’aula el racó del supermercat. Per tal d’apropar al màxim a la realitat aquest joc simbòlic, la idea es fer als infants el més conscients possibles de com és un súper realment, quins productes trobem, com està ordenat quan anem a comprar, etc... La primera feina és descobrir els coneixements previs que tenen. Amb aquest objectiu fan un dibuix individual de cóm pensen que és un supermercat i quines coses hi venen. Després fem una posada en comú mostrant tots els dibuixos. SESSIÓ 2: A una altre sessió fem una feina de classificació dels aliments per tal que entenguin que quan tinguem el racó, aquest haurà d’estar ordenat i els aliments ben classificats igual que ho estan a un supermercat real. Seguim l’ ESTRUCTURA PARAULA-DIBUIX de tal forma que els equips es troben columnes amb diferents conjunts d’aliments (carn, peix, verdures, fruites, cereals...). Han de descobrir cada nom i després retallar les imatges de revistes ...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada