DINÀMICA ABANS I DESPRÉS
Ens toca fer les formes amb un plastilina especial i regalar-se-les a la
classe dels UNICORNIS perquè les puguin ficar al seu calendari.
Però abans vull fer una dinàmica de sensibilització (basada en un regal especial) respecte a la
importància dels regals. Sens dubte, el motiu principal pel que els infants
viuen el Nadal amb tanta il·lusió és perquè reben regals. I no podem llevar-los
aquesta il·lusió, però a la vegada podem anar fent-los conscients de que el
millors regals del món són els que surten de les mans d’un, del cor, i no els
que es compren a una botiga.
Si des de petits, de tant en tant, intentem que valorin aquest fet i els
sensibilitzem en aquest aspecte, pot ser algo molt positiu.
I aquesta és la meva intenció amb aquesta dinàmica.
Els infants veuen sis imatges diferents de regals: una barbie, un puzzle de
minions, un cotxe de policia, un conte, un estel fet per un infant amb
plastilina i playmobils.
A la pregunta de quin pensen que és el regal més especial sentim alguna
resposta com aquestes:
MATEO: el coche de policía
JULIETA: la estrella porque la ha hecho alguien
LAIA SÁNCHEZ: la estrella
Aquesta dinàmica consta de dues parts. A la primera simplement, la Zineb i
jo els hi expliquem que hi ha sis regals, que cinc es poden comprar a una
botiga i només un està fet per un nen o nena i que per aquesta raó és un regal
súper especial. No volem dir res més que això, amb tota la intenció, i només
amb aquesta informació cada infant ha de posar la seva foto sota aquell regal
que és el que més li agradaria rebre. I un/a a un/a van col·locant la seva
foto.
El resultat del ABANS (primera part de la dinàmica) és aquest...
Fixeu-vos bé! La única que ha posat la seva foto sota l’estel ha estat la
LAIA SÁNCHEZ.
Ara ve el DESPRÉS, és a dir, la segona part de la dinàmica, i sens dubte la més important tenint
en compte el resultat de la primera: toca parlar, raonar i aprofundir en la
importància dels regals.
Però la LAIA SÁNCHEZ ho diu tot quan li demanem perquè ha escollit
l’estel... A MI ME ENCANTA PORQUE ESTÁ
HECHO CON AMOR. No podia donar millor resposta!
A partir d’aquí la Zineb i jo intentem fer entendre als infants que els
regals que es poden comprar no són els més importants. Que poden ser molt xulos
però que no fa falta gastar-se els diners quan el més important i especial és
un regal que està fet amb les mans d’una persona, petita o gran, i fet amb tota
la il·lusió.
Els hi poso també com exemple que quan ells mateixos em regalen un dibuix,
per mi és súper especial i el regal que més m’agrada del món.
Aprofundim en aquesta conversa i una vegada acabada traiem les fotos
posades als diferents regals i repetim la proposta. Un/a a un/a han de tornar a
posar la seva foto.
Aquesta vegada el resultat ha estat molt però que molt millor...
Encara que són petits i que hi ha coses difícil d’entendre en aquestes
edats, crec que hem aconseguit arribar una miqueta al nostre objectiu. I sens
dubte, ha estat una dinàmica súper enriquidora.
Una dinàmica de cohesió on compartim el que pensem sobre els regals amb la
intenció d’arribar a la idea de que hi ha regals súper importants que no fa
falta comprar sinó que els podem fer nosaltres mateixos.
Després d’aquesta dinàmica, que us assegurem que a la Zineb i a mi ens ha
posat els pèls de punta, rebem a la classe dels UNICORNS que ens porten un
regal especial per posar al nostre arbre-calendari. No el podem obrir perquè no
el poden veure. Jo haig de ficar cada regal al nostre arbre-calendari perquè
cada dia un nen o nena de la classe dels policies s’emporti el seu regal a
casa.
Llavors els hi proposem als infants fer formes amb una plastilina màgica,
com per exemple la de la imatge que sortia a la nostra dinàmica, i
regalar-se-les als alumnes de la classe 4 anys B per ficar-les al seu
calendari. Així cada dia de desembre un nen o nena de la classe dels unicorns
s’emportarà un regal molt especial: un regal fet per ells/es. Igual que els i
les policies s’emportaran un regal fet per altres nens i nenes.
Els hi encanta la idea i fan les formes molt il·lusionats.
Una vegada acabades les portem a la classe de 4 anys B. Reben el nostre regal també amb molta il·lusió, però sense poder saber què és fins que comencin a obrir dia a dia el calendari.
Una vegada acabades les portem a la classe de 4 anys B. Reben el nostre regal també amb molta il·lusió, però sense poder saber què és fins que comencin a obrir dia a dia el calendari.
Hi arribat ja el més de desembre, a la classe dels i les policies cada dia, abans de marxar a casa, toca
obrir un regalito. D’un sobre amb les fotos dels infants una mestra treu una, i
és qui agafa el regal. Tota una emoció i contentíssims/es amb la seva forma de
Nadal per penjar a casa, i no ha estat més que un regal fet per un nen o nena,
però un regal fet amb les pròpies mans, amb il·lusió i que surt del cor. Amb
això es diu tot!!!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada