Entrades

TALLER PINTURA

Imatge
Dilluns 16 d’abril, primer dia de celebració de la Setmana de la Llengua hem pogut gaudir, un any més, del Taller de Pintura amb l’Elvira Escandell. Primer hem parlat de l’importància del porc a la vida pagesa. Així com de la festa relacionada amb la matança d`’aquest animal, que és una tradició   per tots coneguda ja que és un animal molt apreciat a l’hora de treure aliments com la sobrassada o el botifarró entre d’altres. Han estat tots/es molt atents/es a les explicacions. El taller d’enguany ha consistit en dibuixar un porquet. Els infants ho han fet seguint pas a pas les indicacions de l’Elvira. Primer ho han dibuixat amb el llapis i després li han donat color amb pinzell i pintura. Han fet uns dibuixos excel·lents!!!

INAUGURACIÓ SETMANA DE LA LLENGUA

Imatge
Avui, dilluns 16 d'abril, arranca a l’escola de Can Misses la XI SETMANA DE LA LLENGUA , centrada aquest any en la VIDA PAGESA. I no pot començar de millor manera que amb una ballada al pati d’infantil a càrrec del mestre de música, Josep, i alumnes de l’escola, que són balladors professionals. I si no mireu…

SERGIO I JOEL I EL SEU EXPERIMENT

Imatge
Chari i Pilar, mamis del Sergio i del Joel, han portat un experiment que ha agradat moltíssim als infants. Primer han mostrat tots els ingredients i materials que han utilitzat i han explicat en què consistia l’experiment i el seu procediment. També han deixat tastar a tots/es els /les que volien el bicarbonat i el vinagre, ingredients principals per aconseguir el nostre objectiu. Ja ha arribat el moment de presentar l’experiment i després ja ha tocat que cada nen i nena fes el seu. L’emoció ha estat assegurada!!! Han vist com a una ampolla petita es posa vinagre i al afegir a través d’un embut el bicarbonat al globus, aquesta mescla produeix una efervescència que fa que fa que s’infli tot sol. Ens ho hem passat molt bé, gràcies Joel i Sergio!!!

PREPAREM EL NOSTRE RACÓ DEL SUPERMERCAT

Imatge
SESSIÓ 1: Volem incorporar al nostre espai de l’aula el racó del supermercat. Per tal d’apropar al màxim a la realitat aquest joc simbòlic, la idea es fer als infants el més conscients possibles de com és un súper realment, quins productes trobem, com està ordenat quan anem a comprar, etc... La primera feina és descobrir els coneixements previs que tenen. Amb aquest objectiu fan un dibuix individual de cóm pensen que és un supermercat i quines coses hi venen. Després fem una posada en comú mostrant tots els dibuixos. SESSIÓ 2: A una altre sessió fem una feina de classificació dels aliments per tal que entenguin que quan tinguem el racó, aquest haurà d’estar ordenat i els aliments ben classificats igual que ho estan a un supermercat real. Seguim l’ ESTRUCTURA PARAULA-DIBUIX de tal forma que els equips es troben columnes amb diferents conjunts d’aliments (carn, peix, verdures, fruites, cereals...). Han de descobrir cada nom i després retallar les imatges de revistes ...