Un bon començament de setmana amb la gimcana organitzada per la Mónica, la
nostra mestra de psico, per tot el cicle d’infantil. Hem gaudit de cinc jocs d’aigua
súper divertits on no mullar-se ha estat impossible!
En relació a la nostra metodologia de Treball Cooperatiu, ens agrada fer cada cert temps (intentem que sigui quinzenalment) una dinàmica de cohesió de grup, per tal d’apropar d’una manera especial als infants i conèixer-nos tots/es una mica més. Amb aquests tipus de dinàmiques, també s’aconsegueix treballar la comunicació i participació, principalment d’aquells nens i nenes que els hi costa més parlar en gran grup. Per altra banda, serveixen per millorar la interacció entre tots/es i per ajudar a crear vincles positius de convivència. A la classe dels "arcoiris" hem fet una dinàmica anomenada PARAULES DOLCES . Ha estat molt, molt especial i molt… DOLÇA!!! Hi ha hagut moments realment emocionants. Per fer aquesta dinàmica he partit del conte PARAULES DOLCES, que ja l’havia explicat alguna altra vegada i que els hi agrada molt. Així doncs, hem recordat el conte, per després seguir les passes de la protagonista “ La Lola ” i treure paraules dolces. A més hem aprofitat a...
Després de treballar els diferents fruits secs, hem dedicat un temps a conèixer algunes de les fruites característiques de la tardor. A partir d’una capsa de fruites que ens ha portat el Marc hem centrat el nostre aprenentatge en cada una d’elles. Hem dedicat cada dia a una fruita. El primer que hem fet ha estat observar-la, parlar de les seves característiques i tastar-la. RAÏM CAQUI MAGRANA POMA, PERE I MANDARINA XIRIMOIA Després de tastar la fruita corresponent, hem fet una feineta individual utilitzant diferents tècniques per a cada una de les fruites i treballant diferents continguts d’una manera molt divertida i motivadora pels nens i nenes. CAQUI: aferrant trossos de paper de seda MAGRANA: pintant plàstic de bombolles i fent estampació MANDARINA, POMA I PERE: fent estampació amb cada fruita RAÏM: aferrant gomets i...
SESSIÓ 1: Volem incorporar al nostre espai de l’aula el racó del supermercat. Per tal d’apropar al màxim a la realitat aquest joc simbòlic, la idea es fer als infants el més conscients possibles de com és un súper realment, quins productes trobem, com està ordenat quan anem a comprar, etc... La primera feina és descobrir els coneixements previs que tenen. Amb aquest objectiu fan un dibuix individual de cóm pensen que és un supermercat i quines coses hi venen. Després fem una posada en comú mostrant tots els dibuixos. SESSIÓ 2: A una altre sessió fem una feina de classificació dels aliments per tal que entenguin que quan tinguem el racó, aquest haurà d’estar ordenat i els aliments ben classificats igual que ho estan a un supermercat real. Seguim l’ ESTRUCTURA PARAULA-DIBUIX de tal forma que els equips es troben columnes amb diferents conjunts d’aliments (carn, peix, verdures, fruites, cereals...). Han de descobrir cada nom i després retallar les imatges de revistes ...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada