ARRIBA EL NADAL A LA CLASSE DELS "ARCOIRIS"
Arriba el Nadal a a la classe dels “arcoiris”. Quan mirem el calendari i li
donem la volta al dia 29 de novembre, els infants s’adonen que només queda un
dia en blau, i que demà, quan li donem la volta, s´haurà acabat el mes i
començarà un nou. I quin mes va després de novembre?
No us podeu imaginar l’emoció quan els hi he dit que era desembre. Un bon
grup han dit exaltats d’il·lusió que era el mes de Nadal. Només volien parlar i
expressar coses cridant d’alegria, i tots/es a l´hora, com podreu imaginar!!!
Aprofito aquesta situació per iniciar el treball del Nadal com a Unitat Didàctica.
Així que, quan he aconseguit relaxar-los (que no ha estat gens fàcil, us ho puc
assegurar) de tanta emoció i nerviosisme per la propera arribada del Nadal, ens
centrem en fer una feina.
I el que fem és indagar els coneixements previs que tenen els infants fent
una dinàmica cooperativa anomenada LA TERANYINA.
No la fem per equips cooperatius sinó que la classe queda dividida en
dos grups. Els grups es situen al voltant d’una taula on hi ha un tros de paper
(un grup el té en forma de bola de Nadal i l’altre en forma de barret de Pare
Noel).
La dinàmica de LA TERANYINA
consisteix en el següent: un infant escull un color de pintura i decideix a
quin/a company/a li vol passar el pinzell. Ha de fer una ratlla damunt el paper
des d’on està situat/a fins arribar al nen o nena escollit. Mentre pinta ha de
dir alguna cosa referent al Nadal que respongui a alguna de les preguntes “què
saps, què t’agrada, què fas o què passa al Nadal?”.
L’infant que rep el pinzell canvia de color si vol, i escull a un altre
infant per passar-li el pinzell tornant a pintar una ratlla i dient algo del
Nadal. I així fins que tots han pintat i han dit alguna cosa.
Una de les normes d’aquesta dinàmica és que no poden donar el pinzell a
algú que ja ha pintat per tal de que tots/es ho facin i tots/es parlin. Tampoc
podem repetir cap idea que ja un altre nen o nena hagi dit.
El propòsit d’aquesta dinàmica és que a més de treballar un contingut específic (coneixements previs envers el Nadal), fem cohesió de grup i una important feina de comunicació fent partícips a tots/es.
La veritat que ha estat una activitat xulíssima. I han sortint tant idees
esperades, com divertides, com d’altres molt interessants.
ALEJANDRO: ÁRBOL DE NAVIDAD
XAVI: UNA BOMBILLA
SERGIO: UN REGALO
VALERIA: UN REGALO
MATEO: UN MUÑECO DE NIEVE
LAIA SÁNCHEZ: PAPA NOEL MIRA LOS NIÑOS QUE SE PORTAN BIEN
ADAM: UNA PELOTA
MARINA: COLGAR UNA ESTRELLA EN EL ÁRBOL DE NAVIDAD
CELIA: JUGAR CON MI HERMANO
LUCIO: CANTA CANCIÓN DE NAVIDAD
JULIETA:
MARC: PAPA NOEL
JÚLIA: HACE FRÍO
LAIA SANCHÍS: LOS REYES
JOEL: LOS REGALOS DE PAPA NOEL
MAR: EL GORRO DE PAPA NOEL
ÉRIC: LOS REYES MAGOS
BRUNO: LA NIEVE
NERYE: MONTAR EL ÁRBOL
ELSA: PAPA NOEL VIVE EN EL POLO NORTE
JOAN: EN NAVIDAD ES EL CUMPLE DE MI PAPI
Si em permeteu dono especial importància a la idea aportada per la Julieta : “ME GUSTA QUE PAPA NOEL TRAIGA REGALOS A
TODO EL MUNDO”
Aquests ha estat el resultat final de les nostres teranyines:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada