ARRIBA EL NADAL A LA CLASSE DELS "ARCOIRIS"

Arriba el Nadal a a la classe dels “arcoiris”. Quan mirem el calendari i li donem la volta al dia 29 de novembre, els infants s’adonen que només queda un dia en blau, i que demà, quan li donem la volta, s´haurà acabat el mes i començarà un nou. I quin mes va després de novembre?

No us podeu imaginar l’emoció quan els hi he dit que era desembre. Un bon grup han dit exaltats d’il·lusió que era el mes de Nadal. Només volien parlar i expressar coses cridant d’alegria, i tots/es a l´hora, com podreu imaginar!!!

Aprofito aquesta situació per iniciar el treball del Nadal com a Unitat Didàctica. Així que, quan he aconseguit relaxar-los (que no ha estat gens fàcil, us ho puc assegurar) de tanta emoció i nerviosisme per la propera arribada del Nadal, ens centrem en fer una feina.
I el que fem és indagar els coneixements previs que tenen els infants fent una dinàmica cooperativa anomenada LA TERANYINA.

No la fem per equips cooperatius sinó que la classe queda dividida en dos grups. Els grups es situen al voltant d’una taula on hi ha un tros de paper (un grup el té en forma de bola de Nadal i l’altre en forma de barret de Pare Noel). 


La dinàmica de LA TERANYINA consisteix en el següent: un infant escull un color de pintura i decideix a quin/a company/a li vol passar el pinzell. Ha de fer una ratlla damunt el paper des d’on està situat/a fins arribar al nen o nena escollit. Mentre pinta ha de dir alguna cosa referent al Nadal que respongui a alguna de les preguntes “què saps, què t’agrada, què fas o què passa al Nadal?”.

L’infant que rep el pinzell canvia de color si vol, i escull a un altre infant per passar-li el pinzell tornant a pintar una ratlla i dient algo del Nadal. I així fins que tots han pintat i han dit alguna cosa.

Una de les normes d’aquesta dinàmica és que no poden donar el pinzell a algú que ja ha pintat per tal de que tots/es ho facin i tots/es parlin. Tampoc podem repetir cap idea que ja un altre nen o nena hagi dit.

El propòsit d’aquesta dinàmica és que a més de treballar un contingut específic (coneixements previs envers el Nadal), fem cohesió de grup i una important feina de comunicació fent partícips a tots/es.

La veritat que ha estat una activitat xulíssima. I han sortint tant idees esperades, com divertides, com d’altres molt interessants.

ALEJANDRO: ÁRBOL DE NAVIDAD
XAVI: UNA BOMBILLA
SERGIO: UN REGALO
VALERIA: UN REGALO
MATEO: UN MUÑECO DE NIEVE
LAIA SÁNCHEZ: PAPA NOEL MIRA LOS NIÑOS QUE SE PORTAN BIEN
ADAM: UNA PELOTA
MARINA: COLGAR UNA ESTRELLA EN EL ÁRBOL DE NAVIDAD
CELIA: JUGAR CON MI HERMANO
LUCIO: CANTA CANCIÓN DE NAVIDAD
JULIETA:
MARC: PAPA NOEL
JÚLIA: HACE FRÍO
LAIA SANCHÍS: LOS REYES
JOEL: LOS REGALOS DE PAPA NOEL
MAR: EL GORRO DE PAPA NOEL
ÉRIC: LOS REYES MAGOS
BRUNO: LA NIEVE
NERYE: MONTAR EL ÁRBOL
ELSA: PAPA NOEL VIVE EN EL POLO NORTE
JOAN: EN NAVIDAD ES EL CUMPLE DE MI PAPI

Si em permeteu dono especial importància a la idea aportada per la Julieta: “ME GUSTA QUE PAPA NOEL TRAIGA REGALOS A TODO EL MUNDO”

Aquests ha estat el resultat final de les nostres teranyines:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PRESENTEM I TREBALLEM LES FRUITES

COLORS PRIMARIS I COLORS SECUNDARIS