TRIEM EL NOM DE LA CLASSE

Tenim una petita conversa prèvia respecta al nom de la classe:

MALEN: Ara que estem a la classe de 4 anys, som la classe dels “pollitos”? O què haurem de pensar?
JÚLIA: Un nombre de la clase.
JOEL: Porque no es nuestra clase.
MALEN: I per què penses això?
JOEL: Porque no está nuestro nombre.
MALEN: Aquesta és la classe dels “pollitos”?
GRAN GRUP: Nooo!!!
LAIA SÁNCHEZ: Es la de 4 años.
MALEN: Podem posar un cartell dels “pollitos”?
LAIA SÁNCHEZ: No, otro que sea de los 4 años. Porque hay un problema, que no tenemos nombre.
MALEN: Què tindrem que fer?
MAR: Ponerle un nombre.
XAVI: Los cocineros!
JULIETA: El arcoiris!
MALEN: Posem el nom que diu el Xavi o que diu la Julieta o cóm ho hem de fer?
JÚLIA: Entre todos.
MALEN: Bona idea! Però com ho fem entre tots?
LAIA SANCHÍS: Pensando.


Per tant, decidim escollir el nom de la classe entre tots/es, que és com toca fer-ho, una decisió conjunta.

Comencem amb una pluja d’idees on cada nen/a aporta el seu desig com a nom de la classe i deixa constància d’aquest damunt un paper. Entre tots i totes intentem pensar quines lletres sonen per escriure cada nom, i també ens ajudem del nostre abecedari.

Aportem les nostres idees en diferents sessions fins haver-les recollit i compartit totes, malgrat que, com és normal, encara no tots/es parlen en gran grup amb facilitat. No passa res!, és qüestió de temps... A més hi ha que respectar que hi ha infants més participatius que altres. 


Un any més l’emoció està assegurada!!! Així doncs,  una vegada tenim totes les idees, la primera decisió que prenem és que com moltes de les propostes són d’animals fem una 1ª votació per quedar-nos amb una sola idea d’animal. Mirant les imatges dels animals proposats a la PDI (pissarra digital), cada infant vota el que més li agrada.


D’aquesta 1ª votació hi ha un empat entre “gatitos” i “perritos”. Així doncs tornem a votar i l’opció guanyadora és la dels “gatitos”.


Ara toca fer una 2ªvotació: entre les primeres idees aportades (no animals) i els “gatitos”. Aquesta vegada el que fem és que amb totes les imatges a un full gros, cada nen/a posa un gomet al nom que més li agrada. Ens quedarem amb els tres primers.


Contem, escrivim el número corresponent i comprovem que d’aquesta 2ªvotació queden tres noms guanyadors: ARCOIRIS, DIAMANTES i GATITOS.



Passem a una 3ª votació, però ja individual, entre els tres noms possibles. La votació és totalment secreta. Ho fan amb mi sense que cap company/a els senti. 


Després fan un dibuix de la seva elecció. 


Finalment, fem públiques totes les votacions a l’assemblea escrivint les tres propostes guanyadores a una pissarra petita i fent ratlles segons les opcions que han votat, per després contar i saber quin nom ha estat el guanyador. 


I aquesta darrera votació ha tingut com a resultat:
ARCOIRIS: 8
DIAMANTES: 7
GATITOS: 6


Com podeu comprovar, la decisió ha estat molt renyida i les diferents opcions han estat a només un vot de diferència. Els nervis han estat acompanyant-nos i, finalment, i democràticament, SOM LA CLASSE DELS ARCOIRIS!!!

Fem una feineta individual amb un dibuix del nom de la nostra classe.


La nostra elecció del nom ha suposat un procés on els infants han estat protagonistes. Han pensat i aportat les seves idees (encara que a alguns els hi ha costat més que a altres) triant en cada moment el que els hi agradava més. Així doncs, puc dir que el nom dels “Arcoiris” ha estat fruit de les seves decisions.


ENS IDENTIFIQUEM COM A GRUP


Davant la pregunta que faig als infants sobre què podem fer perquè les famílies sàpiguen que som la classe dels “Arcoiris”, un gran grup d’infants em diu “fer un dibuix per la porta”
Un dibuix de què? “De arcoiris”, responen.

I demano també: i si veuen només un dibuix de l’Arc de Sant Martí entendran que vol dir? Llavors donen la idea de fer lletres i escriure que som la classe dels “Arcoiris”.

Per tant, amb la idea de que tant les famílies com els que estem a l’escola sàpiguen que som la classe dels “Arcoiris”, fem un cartell per cada porta de la nostra aula, així com un dibuix identificatiu que es converteix en el logo de la nostra classe.


Entre tots pensem quines lletres sonen i per tant necessitem per escriure SOM LA CLASSE DELS ARCOIRIS, i amb l’ajuda de les nostres lletres anem escrivint. Encara que els/les més valents/valentes s’atreveixen a escriure sense model.



Després proposo dibuixar un Arc de Sant Martí entre tots, i per això, voluntàriament, els infants que volen surten a pintar allò que pensen que necessita el nostre dibuix per aconseguir el nostre objectiu. 


La creació del nostre dibuix de la classe ha estat el resultat de les idees compartides entre tot el grup. Han sortit a dibuixar els/les que volíen i pensaven que feia falta alguna cosa al nostre dibuix perquè quedès constància de que som la classe dels “Arcoiris”.

La majoria ha dibuixat un Arc de Sant Martí, alguns infants un únic arc de color, altres més. El Xavi ha fet la seva aportació dient que havia que dibuixar un sol, la Laia Sánchez la pluja, el Joan ha volgut fer un altre sol, l’Èric ens ha dit que faltaven núvols i la Nerye ha decidit dibuixar el cel.

El resultat de totes les aportacions ha quedat tant xulo que des d’ara s´ha convertit en el nostre logotip que ens identifica encara més com a  grup. A més, ha estat una creació conjunta on hem respectat tots els pensaments, i això ha estat el més gratificant.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

PRESENTEM I TREBALLEM LES FRUITES

COLORS PRIMARIS I COLORS SECUNDARIS