VISITA HOSPITAL
Gaudim de la darrera visita, escollida, com totes les anteriors, pels
infants en relació al PROJECTE LES PROFESSIONS. Toca anar a l’HOSPITAL DE
CAN MISSES. Aquesta vegada gràcies a la mare de l’Èric, i als pares de la
Valeria.
Com que aquesta vegada l’excursió és curteta ja que l’hospital ens queda ben a prop, les mamis i el papi protagonistes venen primer a la classe a donar-nos una prèvia explicació.
I ja des de l’escola ens acompanyen la Sara, la Pilar i el Joan, que com
sabeu són metge, auxiliar infermera i zelador.
Quan arribem a l’hospital ens està esperant tot un equip de professionals
(metges, tècnics, infermeres, etc.), i a quin més simpàtic/a i amable!!!
La primera emoció ha estat veure de prop l’helicòpter, que és quasi
impossible. Però hem tingut molta sort. A més ens il·lusiona especialment
perquè sempre el veiem volar des del pati de l’escola.
L’Àngel, metge, ens posa en situació i ens presenta a alguns dels/les seus/ves
companys/es.
Ens apropem i coneixem a la metge i a la infermera que en aquest moment viatgen a l’helicòpter.
També és súper emocionant conèixer als pilots i poder pujar a l'helicòpter i veure'l per dins.
Un moment màgic ha estat quan el veiem enlairar-se
des de tant a prop.
Després d’aquest moment tant gratificant, passem a gaudir d’un taller de
rentat de mans, on ens expliquen la importància de rentar-se amb freqüència les
mans, especialment abans de menjar; o la importància de no esternudar a les
mans. I si ho fem, aprenem també que és fonamental rentar-se-les.
Un aparell “màgic” que tenen a l’hospital, detecta si tenim “bichitos” o no
a les mans, per demostrar-nos que si no ens les rentem tenim microbis. Els nens i nenes es queden sorpresos al comprovar-ho.
Igual que si toquem amb les mans brutes una espècie de gelatina que ens donen, descobrirem com en uns dies surten bixets. Farem l’experiment a classe passats uns dies.
Per altra banda, ens expliquen la importància de que les persones ingressades
a l’hospital, o els bebès quan neixen tinguin la seva polsera identificativa,
on estan escrites les seves dades personals.
Aquest taller va acompanyat d’un joc molt divertit que ens fa la Maria.
També tenim la gran sort de visitar l’ambulància i conèixer al detall el
seu funcionament i les situacions que es poden viure segons el malalt o
accidentat que hi hagi. Ens mostren cóm es posa oxigen, cóm es fa un electro,
cóm es posa un collarí, etc. Així com la importància de saber els números dels
familiars per poder-los trucar, entre altres coses que ens expliquen.
Tot un aprenentatge gràcies a les explicacions del metge Àngel, dels
tècnics Manu i José Manuel, i les infermeres Mónica i Sonia.
També ens mostren una pantalla que tenen davant a l’ambulància des de la
que poden veure tot el que està passant darrera i que la comunicació sigui més
fàcil. Igual que ens ensenyen cóm fer sonar les sirenes.
Veure l’ambulància és també una experiència increïble.
Quin mati més divertit passem!!! Com totes les visites que hem fet súper
interessant i un gran aprenentatge. Ens hagués agradat quedar-nos tot el dia,
però havíem de marxar.
Hem après moltíssim i a més ens ho hem passat súper bé. Així que
moltíssimes gràcies a tot l’equip de l’hospital, als que ens heu acompanyat en
aquesta estona. En especial gràcies a l’Éric i la seva mare, a la Valeria i a la
seva mare i al seu pare que heu estat els protagonistes d’aquesta visita.
Un altre dia tenim una conversa on recordem tot el que hem vist a
l’hospital. Arrel d’aquesta convers encaminem la feineta posterior a la visita que
volem fer. Es tracta d’una dinàmica-joc que li hem posat el nom d’ELS CORS QUE SALVEN VIDES.
La idea és obrir la visió dels infants que pensen que a l’hospital només
treballen els metges. Amb la visita tenen més clar que no només són metges els
que treballen, i què són molts els professionals que fan feina a un hospital i col·laboren
o fan que es puguin salvar vides o evitar malalties.
Quan ho tenen decidit fem l’ESTRUCTURA
CORS GIRATORIS, de manera que cada nen/a de manera rotatòria dibuixa un
cor, i escriu dins una de les professions que han decidit en equip.
A continuació exposem les nostres idees. Primer fan un petit teatre de mímica
per tal que els companys i companyes endevinin la professió que representen
(una per equip) i a continuació expliquen la resta de professions dins un hospital.
Primer pensen cóm faran el teatre...
EQUIP BUHOS
EQUIP PURPURINA
EQUIP MARIPOSAS EN LAS MONTAÑAS
Fan la representació...
EQUIP BUHOS
EQUIP FLORS
EQUIP SOLES
EQUIP PURPURINA
EQUIP MARIPOSAS EN LAS MONTAÑAS
I els diferents equips expliquen els seus cors...
Aquest és el resultat final de la dinàmica ELS CORS QUE SALVEN VIDES. Hem
aconseguit que els infants obrin més la seva mirada cap a les persones que fan
una feina tant important a un hospital o centre de salut i que no es quedin
només amb la idea de que són els metges els que treballen en aquests centres.
Finalment han sortit entre tots els equips aquestes idees tal qual les han
dit els infants: celadores, los que conducen el helicóptero, metges, auxiliares
infermeres, uno que pincha cuando saca a los bebés de la barriga (anestesista),
el que nos pincha y saca sangre, pediatra, enfermeras, pilotos, los que hacen
juegos, el que saca los bebés (matrona), el que nos da papeles donde tenemos
que ir si estamos bien o no (auxiliar cites), tècnics ambuláncias, metge de laboratori.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada