ORGANITZEM LA NOSTRA AULA



Una vegada va passar el període d’adaptació ja ens trobavem tot el grup classe en horari complet. Ja tocava posar-nos a fer feina! Va arribar el moment de començar a organitzar la nostra aula poc a poc. Es tracta d’aconseguir que el nostre espai d’aula sigui un lloc acollidor on els infants es sentin a gust, un lloc adaptat a les seves necessitats i autonomia. I en la mida del possible preparat i decorat entre tots. Aquest treball seguirà ajudant a la seva adaptació i pertinença a un grup.

El primer que vam fer va ser pintar entre tots/es un mural per ensenyar a les famílies el que havíem fet al llarg de la primera setmana d’adaptació.


                            Vam decorar uns estels amb la foto pels penjadors del bany 


                                                   Vam fer el primer dibuix a l’escola


Vam posar el nom a les cadires, també el nom als fitxers on anirem guardant les feinetes i vam decorar un espai de l’aula amb corones d’aniversari per saber quin dia fan anys els “pollitos”


Vam dedicar diferents sessions a organitzar la nostra assemblea: vam començar mostrant una sorpresa pels infants de la classe de 3 anys B. El MURAL DE L'ESCOLA I DE CASA dels "pollitos" on cada dia passarem llista. Un nen o nena encarregat passa llista ensenyant el nom de cada un/a i l’aferra al joc corresponent


                                             .
Un altra dia vaig presentar el CALENDARI. Damunt aquest cada dia treballarem la data, el dia que és, el número i el temps


A una altra sessió vam preparar L'HORARI per tal de tenir visible cada dia les activitats que anem a fer



També vam penjar a la vista totes les lletres de L'ABECEDARI, i vam aferrar el nom de cada nen i nena al mural on està la seva inicial 



Vam introduïr el JOC PER RACONS. Cada racó té un color i material específic. Fem la tria ajudant-nos d’un mural amb gomets del color de cada racó. El nen/a tria un racó posant el seu nom al mural del racó escollit i seguidament el gomet del color del racó escollit al mural de la tria. La idea és que no repeteixin racó fins haver passat per tots, així com que el grup de companys/es de joc sigui sempre diferent per afavorir la relació entre tots/es.


I, quan ja teniem nom per la classe, vam fer el "pollitos" per les taules. D'aquesta manera cada taula és d'un color.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA