QUÈ HI HA AL FINAL DE L'ARC DE SANT MARTÍ?

SESSIÓ 1:
Va arribar el final del nostre projecte, i volíem acabar de manera especial. Una cloenda que va girar entorn a la pregunta QUÈ HI HA AL FINAL DE L’ARC DE SANT MARTÍ?

A l’assemblea vam parlar e intentar indagar que hi podia haver al final de l’Arc de Sant Martí. Vam tornar a mostrar el conte que ens va portar la Júlia i que tenim al nostre racó, i vam demanar opinió als infants:

BRUNO: sol o nieve
MARCOS: viento
MAR: lluvia
XAVI: un tresor
JULIETA: yo lo he visto en los dibujitos que hay un tesoro

La Zineb i jo no vam voler insistir molt més per no donar masses pistes i que els equips cooperatius poguessin treballar sense tenir en compte les opinions dels altres equips.

Ja asseguts, vam treballar l’ ESTRUCTURA 1-2-4. Cada equip tenia un full doblegat en quatre. Primer, cada membre de l’equip, de manera individual i sense dir res, havia de fer el dibuix del que pensava hi havia al final de l’Arc de Sant Martí.
Tots van tancar els ulls per pensar que hi podia haver al final de l’arcoíris. No podien dir res a ningú. Només a la Malen o la Zineb perquè ho pugéssim escriure. I cada infant va fer un dibuix seguint l’estructura 1,2,4.

Seguidament, van parlar per parelles del dibuix individual que havien fet, i havien de fer un segon dibuix comú, acordat per la parella, de tal manera que podien escollir un dels dos o fer una unió dels dos dibuixos.



I ja per últim, totes les parelles de l’equip van mostrar el seu dibuix i es van haver de decidir per un únic dibuix. Aquest va ser el que l’equip conjuntament va decidir en relació al que pensaven hi havia al final de l’Arc de Sant Martí. 


SESSIÓ 2:
A una altra sessió, treballant l’ ESTRUCTURA GRUP NOMINAL els equips cooperatius es van haver d’inspirar en la foto de la feineta per acabar de decidir el que pensaven que hi havia al final de l’Arc de Sant Martí. Podien seguir amb la idea que van tenir fent l’ESTRUCTURA 1-2-4 de la sessió anterior, o tenir una idea nova veient l’ìmatge.

El primer que havien de fer abans de començar a treballar, com fan sempre que estan agrupats en equips cooperatius, era escriure els encarregats del dia i penjar-se les medalles.

Era importantíssim parlar fluix i que els altres equips no escoltessin la decisió presa. I mireu que en serio s’ho van prendre...

EQUIP POPS


EQUIP MINIONS


EQUIP ESPIDERMAN


EQUIP CORAZONES


EQUIP NÚVOLS


A mida que els equips ho anaven tenint clar i es posaven d’acord per prendre una decisió final, el/la CORAZONES, que, com sabeu, és encarregat/da de parlar m’ho havia de dir a mi també en secret. A continuació, l’ESCRIBIDOR/RA, escriu el que han decidit amb l’ajuda de tots/es. Ho van fer en escriptura espontània (sense ajuda de l’adult), i va estar increïble el resultat. Ho van fer genial!!!

SESSIÓ 3:
Els equips ja havien deixat clar el que pensaven hi ha al final de l’Arc de Sant Martí. I la Zineb i la Malen vam voler donar-li un punt creatiu al final del nostre projecte. Així que després d’haver fet les diferents feinetes envers el final de l’Arc de Sant Martí, els infants van haver de fer realitat les seves idees.

Cada equip cooperatiu va pensar amb quins materials podien fer la creació d’allò que havien consensuat i decidit que hi havia al final de l’arcoíris. I van plasmar la seva decisió a un paper fent l’ ESTRUCTURA GRUP NOMINAL. Així doncs, l’ESCRIBIDOR/A, amb l’ajuda dels/les companys/es, va escriure els materials que conjuntament havien decidit necessitaven.






SESSIÓ 4:
Arribàvem al final del nostre projecte... Abans de començar la darrera feineta que acomiadava el PROJECTE DELS ARCOÍRIS, vam mostrar a l’assemblea tot el material que havien demanat (escrivint a la feineta) i que vam comprar per realitzar la seva construcció.


Després, amb molta il·lusió, tot sigui dit!, van seure per equips. Vam posar al mig de cada taula tot el material i.... MANOS A LA OBRA!!!

Pensant, utilitzant la creativitat i el seu raonament i, evidentment, posant-se d’acord van fer la seva creació. Us podem assegurar que el procés de cada equip, les seves converses, les seves hipòtesis, els problemes amb els que es trobaven i cóm cercaven solucions, etc.. ens van fer passar una estona súper divertida.

EQUIP ESPIDERMAN: AGUA



EQUIP POPS: ENANITO CON UN TESORO


EQUIP CORAZONES: ÁRBOLES


EQUIP MINIONS: SOL


EQUIP NÚVOLS: TESORO CON MONEDAS


Fins i tot un dels equips va haver de cercar al Javi (vedell de l’escola) perquè els ajudés amb les seves ferramentes. I com no el trobàvem vam necessitar enviar-li un watshap urgent... Però no hi era a l’escola. Al final l’equip dels núvols va poder resoldre el seu problema.

Finalment el resultat de les construccions de tots els equips, com heu pogut observar a la petita exposició que vam fer a l’entrada de l’aula, va estar genial!!!







GRÀCIES SÚPER EQUIPS, LA ZINEB I LA MALEN HEM GAUDIT MOLTÍSSIM AMB VOSALTRES!!! 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA