DINÀMICA CÓM EM SENTO AVUI

EL MONSTRE DE COLORS és un conte molt conegut ja pels meus alumnes. Des dels 3 anys ens acompanya a la classe i ens fa reflexionar envers diferents valors i emocions. A la classe dels i les policies segueix estant present...

I avui al bloc vull compartir amb vosaltres una dinàmica molt, molt xula que hem fet. Li he posat el nom de DINÀMICA CÓM EM SENTO AVUI?

Aquest moment de cohesió compartit en gran grup ens ha ajudat a saber cóm ens sentim en un moment determinat i quines coses ens fan tenir un estat d’ànim o un altre.

Com a punt de partida hem recordat el conte, les emocions que sent EL MONSTRE DE COLORS, i tenim una conversa on els infants expressen quines situacions ens poden fer sentir d’una manera o d’una altra.


Primer, recordem els colors de les emocions mirant els pots del monstre i tenim una profunda conversa... Llegiu atents/es perquè a lo millor descobriu coses, sentiments, inquietuds que no desconeixíeu dels vostres fills i filles.


MALEN: QUÈ SÓN LES EMOCIONS?
MATEO: lo que nos hace
JÚLIA: lo que tienes en tu mente

MALEN: QUÈ SENTIU QUANT ESTEU ALEGRES?
MAR: compartir con tus amigos
JOEL: jugar con los demás
JULIETA: ríes, saltas
LAIA SANCHÍS: compartir alegría con los demás
MARCOS: quiero bailar
MARINA: puedes jugar con todos
ÉRIC: compartir juguetes
MARC: ayudarles si se les cae
NERYE: compartir con tus amigos la alegria

MALEN: QUINES COSES O SITUACIONS US FAN SENTIR TRISTESA?
ELSA: no quieres estar con tus amigos
XAVI: no quieres jugar
NERYE: no quieres estar con tu papá y mamá
LAIA SANCHÍS: no quieres que aparezcan tus tíos
MARC: no quieres ver a tu mamá
VALERIA: no quieres hacer nada
JÚLIA: no quieres estar con nadie, nadie, nadie
BRUNO: no quieres estar con nadie de tu familia
MARCOS: quieres esconderte en el armario
ÉRIC: lloras
MATEO: no quieres ir donde te dicen los papás
MARINA: siempre quieres estar solo
JOEL: estás en tu habitación sin nadie

MALEN: QUÈ SENTIU QUANT TENIU RABIA?
JOAN: estás enfadado
JULIETA: sientes como si se ha acabado una injusticia
JÚLIA: no quieres compartir
BRUNO: te pones rojo
NERYE: te enfadas con todos
MARINA: te enfadas con todos
MATEO: te has enfadado con alguien
ELSA: estás enfadado con todos
ADAM: no quieres hablar con nadie
JÚLIA: no quieres estar con tus amigos
XAVI: no quieres compartir tus juguetes
VALERIA: te enfadas con tu hermana. Pegas puñetazos a tus amigos
MARCOS: me voy a mi habitación
ÉRIC: pegas
JOEL: no quiero jugar con nadie
LAIA SANCHÍS: quieres descargar la rabia con otros
LAIA SÁNCHEZ: corres y cierras la puerta
ALEJANDRO: rompes los juguetes de tus amigos

MALEN: QUÈ SENTIU QUANT TENIU POR?
MARCOS: durmiendo te quieres despertar y llamas a tus padres
ELSA: te puedes ir con tu padre o madre o te puedes tapar
VALERIA: tienes mucho miedo de los monstruos y eso
LAIA SANCHÍS: tienes pesadillas
XAVI: me escondo en algunas partes
ALEJANDRO: sientes que hay alguien en tu casa que te va a hacer algo
JOAN: me voy a la cama de mi papá
MARINA: tienes pesadillas
MATEO: piensas que hay algún monstruo o gente que no conoces
JÚLIA: soñé que alguien me cojía

MALEN: QUÈ SENTIU O QUÈ FEU QUANT TENIU CALMA?
NERYE: estás calmado
MARINA: tienes sueño y duermes tranquilo
MATEO: estás súper tranquilo
JÚLIA: estás tranquilo arreglando tus plantas
XAVI: juego con mis hermanos
VALERIA: estás muy tranquilita para dormir
ELSA: quieres estar con tu madre y tu padre
MARCOS: cuando estás en la playa y en la piscina
JOEL: cuando estás durmiendo
LAIA SÁNCHEZ: juegas con tu mamá y tu papá
ÉRIC: estás tranquilo

MALEN: I SI ET SENTS DE COLOR ROSA?
VALERIA: estás enamorado
ELSA: estás enamorado y muy contento
MARCOS: quieres dar besos al otro
LAIA SÁNCHEZ: te casas
MATEO: eres el mejor amigo de uno que no conoces

A continuació portem a terme la nostra dinàmica de cohesió. Al voltant d’una taula grossa, amb un paper gros al mig en blanc, un nen/a ha de demanar a un/a altre/a que vulgui CÓM ET SENTS AVUI? L’infant que rep la pregunta ha de dir com es sent i perquè, agafa el color corresponent a aquesta emoció i fa un dibuix lliure relacionat, és a dir, un dibuis que pensi reflexa el seu estat d’ànim en aquest moment. En acabar explica el que ha dibuixat i fa la pregunta CÓM ET SENTS AVUI? al company/a que vulgui. Així fins que tots/es hagin participat.



I jo no vull ser menys i tinc també la necessitat de compartir amb els meus boixos la meva emoció. I aquest ha estat el meu dibuix que la veritat és que els hi ha emocionat.


Descobrim que avui a la classe dels policies i de les policies ens acompanyen els colors groc de l’alegria, el verd de la calma i el rosa de l’amor. No podia sortir millor!!!


Us haig de confessar que aquesta dinàmica ha estat súper polida.

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA