DINÀMICA ABANS I DESPRÉS

Ens toca fer les formes amb un plastilina especial i regalar-se-les a la classe dels UNICORNIS perquè les puguin ficar al seu calendari.

Però abans vull fer una dinàmica de sensibilització (basada en un regal especial) respecte a la importància dels regals. Sens dubte, el motiu principal pel que els infants viuen el Nadal amb tanta il·lusió és perquè reben regals. I no podem llevar-los aquesta il·lusió, però a la vegada podem anar fent-los conscients de que el millors regals del món són els que surten de les mans d’un, del cor, i no els que es compren a una botiga.

Si des de petits, de tant en tant, intentem que valorin aquest fet i els sensibilitzem en aquest aspecte, pot ser algo molt positiu.

I aquesta és la meva intenció amb aquesta dinàmica.

Els infants veuen sis imatges diferents de regals: una barbie, un puzzle de minions, un cotxe de policia, un conte, un estel fet per un infant amb plastilina i playmobils.


A la pregunta de quin pensen que és el regal més especial sentim alguna resposta com aquestes:

MATEO: el coche de policía
JULIETA: la estrella porque la ha hecho alguien
LAIA SÁNCHEZ: la estrella

Aquesta dinàmica consta de dues parts. A la primera simplement, la Zineb i jo els hi expliquem que hi ha sis regals, que cinc es poden comprar a una botiga i només un està fet per un nen o nena i que per aquesta raó és un regal súper especial. No volem dir res més que això, amb tota la intenció, i només amb aquesta informació cada infant ha de posar la seva foto sota aquell regal que és el que més li agradaria rebre. I un/a a un/a van col·locant la seva foto.

 El resultat del ABANS (primera part de la dinàmica) és aquest...


Fixeu-vos bé! La única que ha posat la seva foto sota l’estel ha estat la LAIA SÁNCHEZ.

Ara ve el DESPRÉS, és a dir, la segona part de la dinàmica, i sens dubte la més important tenint en compte el resultat de la primera: toca parlar, raonar i aprofundir en la importància dels regals.

Però la LAIA SÁNCHEZ ho diu tot quan li demanem perquè ha escollit l’estel... A MI ME ENCANTA PORQUE ESTÁ HECHO CON AMOR. No podia donar millor resposta!

A partir d’aquí la Zineb i jo intentem fer entendre als infants que els regals que es poden comprar no són els més importants. Que poden ser molt xulos però que no fa falta gastar-se els diners quan el més important i especial és un regal que està fet amb les mans d’una persona, petita o gran, i fet amb tota la il·lusió.

Els hi poso també com exemple que quan ells mateixos em regalen un dibuix, per mi és súper especial i el regal que més m’agrada del món.

Aprofundim en aquesta conversa i una vegada acabada traiem les fotos posades als diferents regals i repetim la proposta. Un/a a un/a han de tornar a posar la seva foto.

Aquesta vegada el resultat ha estat molt però que molt millor...


Encara que són petits i que hi ha coses difícil d’entendre en aquestes edats, crec que hem aconseguit arribar una miqueta al nostre objectiu. I sens dubte, ha estat una dinàmica súper enriquidora.

Una dinàmica de cohesió on compartim el que pensem sobre els regals amb la intenció d’arribar a la idea de que hi ha regals súper importants que no fa falta comprar sinó que els podem fer nosaltres mateixos.

Després d’aquesta dinàmica, que us assegurem que a la Zineb i a mi ens ha posat els pèls de punta, rebem a la classe dels UNICORNS que ens porten un regal especial per posar al nostre arbre-calendari. No el podem obrir perquè no el poden veure. Jo haig de ficar cada regal al nostre arbre-calendari perquè cada dia un nen o nena de la classe dels policies s’emporti el seu regal a casa.



Llavors els hi proposem als infants fer formes amb una plastilina màgica, com per exemple la de la imatge que sortia a la nostra dinàmica, i regalar-se-les als alumnes de la classe 4 anys B per ficar-les al seu calendari. Així cada dia de desembre un nen o nena de la classe dels unicorns s’emportarà un regal molt especial: un regal fet per ells/es. Igual que els i les policies s’emportaran un regal fet per altres nens i nenes.

Els hi encanta la idea i fan les formes molt il·lusionats. 



Una vegada acabades les portem a la classe de 4 anys B. Reben el nostre regal també amb molta il·lusió, però sense poder saber què és fins que comencin a obrir dia a dia el calendari.

Hi arribat ja el més de desembre, a la classe dels i les policies cada dia, abans de marxar a casa, toca obrir un regalito. D’un sobre amb les fotos dels infants una mestra treu una, i és qui agafa el regal. Tota una emoció i contentíssims/es amb la seva forma de Nadal per penjar a casa, i no ha estat més que un regal fet per un nen o nena, però un regal fet amb les pròpies mans, amb il·lusió i que surt del cor. Amb això es diu tot!!!







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

ENS DIEM PARAULES DOLCES

PREPAREM EL NOSTRE RACÓ DEL SUPERMERCAT

CONEIXEMENTS PREVIS ENVERS LA TEMÀTICA "VIDA PAGESA"