DINÀMICA ELS CORS DE LA PAU

PAU és una paraula i una manera de fer que ha d’estar present al nostra dia a dia. Cada dia hem de fer la pau, que quedi això per davant. Però el 30 de gener, com sabeu, es celebra el DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA.

Per aquest motiu, avui hem fet una feina més especial en relació a aquest dia, però us puc ben assegurar que a la classe dels i les policies es parla de les coses ben fetes tots els dies.

Per començar els infants donen resposta a la meva pregunta QUE SIGUI EL DIA DE LA PAU QUÈ SIGNIFICA?
XAVI: palomas

I PERQUÈ S’AMOLLEN COLOMS EL DIA DE LA PAU?
XAVI; perquè és el dia de la Pau
JÚLIA: la paloma es el símbolo

I QUÈ VOL DIR PAU? ÉS UNA COSA BONA O DOLENTA?
TOTS: bona!!!

QUINES COSES SÓN BONES I SIGNIFIQUEN PAU?
JÚLIA: abrazarse
MARC: besitos
LAIA SANCHÍS: bailar juntos
MARCOS: cantar juntos
MARINA: jugar juntos
MATEO: amarse
JÚLIA: hacerse cosquillas
MARCOS: no pegarse
ALEJANDRO: no empujarse
VALERIA: enamorarse
JOAN: no burlarse
ALEJANDRO: no decir palabrotas ni mentiras
MARINA: compartir
VALERIA: ayudarse

Després de parlar i recordar als infants que la pau no l’hem de fer només el dia 30 sinó cada dia de l’any, passem a fer la DINÀMICA ELS CORS DE LA PAU. Una dinàmica de cohesió on cada nen i nena, amb un cor a la mà, ha d’enviar un missatge de pau a qui vulgui. Potser a algú de l’escola o de fora (la família per exemple).

Així doncs, asseguts a l’estora en rotllana, comença a rodar el cor de la Pau i cada un/a dona el seu missatge:



                                          

Això és el que han volgut transmetre els infants:

ELSA: TE QUIERO (a la Laia Sánchez)
VALERIA: ERES MUY GUAPA (a la Laia Sanchís)
JULIETA: TE AMO (a la Nerye)
MATEO: CUANDO QUIERAS JUGAR CONMIGO VEN (a la Celia)
MARCOS: TE QUIERO MUCHO (al seu germà)
XAVI: TE QUIERO (al seu papi)
LAIA SANCHÍS: TE QUIERO (a la seva mare)
LAIA SÁNCHEZ: TE QUIERO MUCHÍSIMO (a la Malen)
JÚLIA: TE QUIERO MUCHO MUCHO MUCHO (al seu germà)
MARC: ME ENCANTA MUCHO (al Xavi)
SERGIO: TE QUIERO MUCHO (a la seva mami)
CELIA: TENGO GANAS DE DARTE UN ABRAZO (al seu germà)
JOEL: ERES MUY GUAPA (a la seva mamà)
MAR: TE QUIERO DAR MUCHOS BESITOS (a la seva mare)
ADAM: ERES MUY GUAPO (al Mateo)
JOAN: TENGO GANAS DE DARTE UN BESITO (a la seva mamà)
ALEJANDRO: QUIERO DARTE MUCHOS ABRAZOS, MUCHOS BESITOS Y JUGAR CONTIGO (a la seva germana)
ÉRIC: ERES SÚPER GUAPO (al seu germà)
MARINA: TENGO GANAS DE HACEROS UNOS REGALOS (a la seva família)
NERYE: OS QUIERO MUCHÍSIMO (a la seva família)
BRUNO: TE QUIERO MUCHÍSIMO (al seu papi)
MALEN: TINC UN NEN I UNA NENA, EL JOAQUIM I LA MALEN, PERÒ TAMBÉ TINC 22 NENS I NENES. I TOTS/ES SOU MOLT IMPORTANTS EN LA MEVA VIDA.

Després de l’alegria que em demostren els infants en resposta a les meves paraules, acabem la dinàmica. Ara han d’escriure el seu missatge a un cor. En principi ho han de fer en escriptura espontània, però com hi ha frases llargues alguns/es reben l’ajuda de l’adult.



Aquí teniu el resultat dels CORS DE LA PAU:




Per altra banda, aprofitem per recordar, com tantes vegades, al MONSTRE DE COLORS i el relacionem amb la PAU. Cóm ens fa sentir la Pau, i quins colors són Pau?

A més de que el vermell és el color de la Pau (perquè el cors són vermells com molt bé ens diu la Júlia), en relació al Monstre de Colors això és el que expressen:

MATEO: el rosa porque es el color del amor
BRUNO: el verde porque es el color de la calma
VALERIA: el amarillo porque es el contento
MARC: la alegría!


I d’aquesta manera els infants mostren la Pau...



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA