DIEM NO A LA BURLA

No hi ha dubte de que tots els dies treballem d’una manera o altre els valors, el que està bé i el que està malament. Perquè l’educació en valors és un objectiu bàsic que tant com a mestres i com a pares/mares ens hem de proposar.

És evident que entre els infants es produeixen conflictes, alguns més importants que d’altres, i per aquest motiu és important anar treballant aquestes problemàtiques i anar solucionant-les per fer dels nens i nenes persones capaces de viure en societat amb respecte i solidaritat.

Com dic és un treball constant, i es cert que en dates com LA PAU, aprofitem per aprofundir més en aquest tema. Precisament quan vam fer la DINÀMICA ELS CORS DE LA PAU, hem vaig quedar amb unes paraules del Joan que va dir “NO BURLARSE”.

La burla no ens agrada a ningú, i és un fet que existeix i que he considerat important treballar especialment en molts moments d’aquest curs. Per tant, em quedo amb les paraules del Joan i m’ajudo del conte MALENA LA BALENA per profunditzar en aquest tema.

Després de parlar en varies ocasions del conte, que explica com la Malena ha de sentir burles dels/les seus/ves companys/companyes de piscina perquè esta gorda, fem diferents tasques relacionades amb el tema i l’educació en valors. A una de les sessions fem la DINÀMICA ABRA CADABRA PATA DE CABRA. Rep aquest nom perquè fem màgia... Asseguts a l’estora diem les paraules màgiques i amb totes les nostres forces traiem fora les burles i paraules lletges que hem dit en alguna ocasió i que hem rebut.

                                         

A continuació substituïm les burles i/o paraules lletges per paraules dolces. De manera que cada infant escriu una paraula o frase dolça a algun/a company/a. Prèviament he demanat de forma individual i en secret a cada nen i nena de qui volia rebre una paraula dolça.

I fem un altre dinàmica de cohesió: cada infant té un gomet amb un número i ha de cercar a la seva parella amb el mateix gomet. Mentre els poso, ningú pot dir res per no trencar el joc, i es tracta de que cada un/a pensi cóm fer per saber el número que té i així poder cercar al/la company/a amb el mateix número, ja que serà aquest qui li haurà d’escriure un missatge. Ho farem en dos sessions per tal que els que primer escriuen després rebin també el seu missatge.
                                          

                                          


Les parelles corresponents s’ajunten per escriure i rebre el missatge.




MATEO A XAVI: ERES MI MEJOR AMIGO
MARINA A MATEO: TE QUIERO MUCHO
MAR A ADAM: ERES MUY GUAPO
BRUNO A LUCIO: TE QUIERO MUCHO
JOEL A SERGIO: ERES MUY GUAPO
JÚLIA A LAIA SANCHÍS: TE QUIERO MUCHO
NERYE A JULIETA: ERES GUAPÍSIMA
VALERIA A ELSA: TE QUIERO MUCHO
ÉRIC A MARCOS: SÚPER GUAPO
MARC A XAVI: GUAPO
JULIETA A MARINA: ERES MUY GUAPA
LUCIO A JÚLIA: JÚLIA ERES MI AMIGA, ERES MUY GUAPA
SERGIO A BRUNO: ERES MUY GUAPO
ALEJANDRO A JOEL: TE QUIERO
LAIA SÁNCHEZ A CELIA: GUAPA
CELIA A NERYE: GUAPA
MARCOS A ALEJANDRO: ERES SÚPER GUAPO, TE QUIERO MUCHO
LAIA SANCHÍS A VALERIA: ERES GUAPA, MUY GUAPA
ADAM A MAR: ERES MUY GUAPO
XAVI A ÉRIC: GUAPO
JOAN A MARC: TE QUIERO
ELSA A LAIA SÁNCHEZ: TE QUIERO MEJOR AMIGA







Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA