LA SERPENTINA DE CARNAVAL

Les activitats d’aquestes setmanes estan centrades en el tema de carnestoltes. El primer que hem fet ha estat intentar que els infants expliquin una mica els seus coneixements previs envers aquest tema. Amb aquest objectiu hem fet una dinàmica de Treball Cooperatiu que hem batejat amb el nom de LA SERPENTINA (una adaptació de la Teranyina).

Hem dividit la classe dels “arcoíris” en dos grups. Treiem un nom a l’atzar i el nen o nena que ha sortit comença la dinàmica. Ha d’escollir a un company/a i dir-li alguna cosa que coneix de carnestoltes, alguna cosa que sap, que fa, etc... i li bufa una serpentina amb tota la seva energia. D’aquesta manera cada un dels infants van compartint allò que volen dir, les seves idees.

Ja sabeu que són situacions de comunicació en grup que a alguns/es els hi costa més que a altres per vergonya o perquè no saben què dir. Però precisament un dels propòsits d’aquest tipus de dinàmica és que els boixos vagin agafant confiança i poc a poc demostrin més seguretat a l’hora de parlar davant la resta de companys/es.

Aquestes són les aportacions dels infants:
GRUP 1:
VALERIA A MARC: me disfrazo.
MARC A JÚLIA: vamos paseando con nuestros amigos en carnestoltes.
JÚLIA A LAIA SÁNCHEZ: es una fiesta.
LAIA SÁNCHEZ A ELSA: hago un disfraz.
ELSA A JOEL: nos ponemos una máscara.
JOEL A ÉRIC: voy paseando con él por el carnaval.
ÉRIC A NERYE: un disfraz de oveja.
NERYE A ADAM: juego con mis amigos en carnaval.
ADAM A VALERIA: disfrazar de perrito.

GRUPO 2:
MARCOS A BRUNO: nos ponemos una máscara.
BRUNO A MARINA: nos ponemos un traje.
MARINA A CELIA: jugar, bailar y disfrazarnos.
CELIA A ALEJANDRO: cantar en una fiesta.
ALEJANDRO A JOAN: al carnaval m’agrada disfrazarme de mula.
JOAN A JULIETA: maquillarnos.
JULIETA  A MAR: viene un chico que se llama carnestoltes, y los niños se disfrazan rápido y salen todos a pasear en carrozas.
MAR A MARCOS: serpentinas.

Els nostres murals de serpentines han quedat molt divertits... 



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA