LECTURA COMPARTIDA CONTE "ME DISFRAZO"

Sota el títol ME DISFRAZO treballem un conte d’el Teo de carnaval. Però aquesta vegada ho fem en Treball Cooperatiu seguint l’estructura LECTURA COMPARTIDA. Aquesta estructura consisteix en repartir les làmines (pàgines) del conte entre els diferents equips. Cada equip ha d’interpretar el que passa mirant les imatges i fent un intent de lectura (molt difícil encara pels “arcoíris”) de cada pàgina per després explicar-les a la resta de companys/es.  
Aprofitem el desdoblament dels dimecres que fem a psico, de tal manera que a la primera sessió a la classe només es queden els equips dels MINIONS i l’equip d’ESPIDERMAN. I a la segona sessió treballem els equips dels POPS, NÚVOLS i CORAZONES.

Separats els equips, cada un/a ha de parlar i posar-se d’acord respecta al que pensen relata cada pàgina del conte. A mida que els equips van acabant m’expliquen només a mi el seu relat del conte.
Aquest és el resultat segons la visió dels infants:

EQUIP MINIONS
PÀGINA 1:
JULIETA: la abuela estaba sacando un baúl.
ALEJANDRO: lo estaba sacando con la llave. Lo estaba cogiendo para que se disfrazara el niño.

PÀGINA 2:
CELIA: Teo estaba cogiendo un disfraz y se quería disfrazar de ésto (assenyala dibuix).
ALEJANDRO Y MARCOS: parece como pantalón de payaso.
MARCOS: Teo estaba mirando los disfraces y estaba mirando este porque le gustaba.
ALEJANDRO: el pantalón tenía cuerdas. Su abuela lo había abrido con la llave aquí para los disfraces que se disfrazara.

EQUIP ESPIDERMAN (falta el Sergio)
PÀGINA 3:
JÚLIA: estan buscando un disfraz para carnaval.
Demano a Nerye qui està buscant una disfressa. Contesta Teo.
I qui més?
JÚLIA: la abuela.
MARC: ve un disfraz el que les guste
Què més estan fent?
MARC: llamando por móvil.
A qui penseu que està trucant?
JÚLIA: porque no sabe ninguno que coger y le llaman a alguien que traigan el disfraz.
Qui són?
JÚLIA: sus amigos de él (assenyala al Teo).
Llavors a qui truquen?
MARC: a ellos (assenyala als nens).

PÀGINA 4:
JÚLIA: se está pintando la cara de indio.
Qui?
MARC: el nene.
JÚLIA: Teo
VALERIA: també se pinta ésto (assenyala los galtes).
Demano a la Nerye amb què s’està pintant el Teo.
NERYE: con un lápiz.

EQUIP CORAZONES (falten la Mar i la Laia Sanchís)
PÀGINA 5:
JOEL: querían dar un susto a su amigo.
Qui és el seu amic? Els ajudo dient Teo perquè no ho tenen clar.
LAIA SÁNCHEZ: Teo quería enseñar su disfraz a sus amigos.
I de què van disfressats?
LAIA SÁNCHEZ: la peluca.
JOEL: y la máscara de lobo.

PÀGINA 6:
JOEL: estaban jugando y Teo se tiró.
LAIA SÁNCHEZ: yo creo que tenían un tacón y un osito y un gorro de bruja. Yo creo que ahí estaban las cositas (assenyala el cofre).
JOEL: el osito no porque el osito no cabe ahí.

NUVOLS (falta el Xavi)
PÀGINA 7:
ÉRIC: se estaban vistiendo.
De què?
ELSA: de princesa.
Què més passa Adam?
ADAM: un niño.
Què està fent el Teo?
ELSA: atándole el vestido.
L’ha està ajudant no?
TOTS/ES: Siii
ELSA: se iban a jugar.

PÀGINA 8:
ÈRIC: estaban recortando y pintando.  Éste (oso) se está disfrazando de oso.
Perquè pinten i retallen?
ELSA: porque están cortando lunas y estrellas.
I per què ho necessiten?
Es queden pensatius...

EQUIP POPS (falta el Mateo)
PÀGINA 9:
BRUNO: hay un oso y también hay fruta y una abuela.
MARINA: o una madre!
BRUNO: nooo una abuela, un mago, una princesa.
JOAN: no Bruno, es Teo disfrazado de un mago.

PÀGINA 10:
MARINA: estaban disfrazados y la cistella era para disfrazarse. Teo estaba disfrazado de un mago y una niña de princesa.
BRUNO: hay un sombrero de frutas, también una abuela y ya está.

PÀGINA 11:
JOAN: hay un espejo. Teo está disfrazado de mago y hay un oso.
BRUNO: el oso lleva gafas.
Però què està passant?
BRUNO: pues que la abuela está haciendo una foto.
A qui?
MARINA: a los amigos.

Una vegada tots els equips han treballat per separat i m´han explicat la historia, fan un dibuix copiant del model de l’escena de cada pàgina. I a una altra sessió copien el text del conte, de tal manera que tenen el seu propi conte. Aquí teniu als/les artistes:



El resultat del conte fet per els alumnes, copiant l'original, és aquest:



Un altre dia, fem una posada en comú, és a dir, cada equip explica a la resta de companys/es la historia del conte que han interpretat.







Amb aquesta feina queda demostrat que cada un/a té la seva visió de les coses i que no sempre coincideixen amb el que sembla ni amb el que pensen els/les altres. Però que totes les versions podrien ser perfectament vàlides.

Els “arcoíris” han fet la seva versió del conte ME DISFRAZO, uns equips més propers a la realitat i d’altres més allunyats, però en qualsevol cas és la seva historia. Lo important ha estat el seu treball en equip i l’exercici d’interpretació utilitzant la seva lògica i creativitat en base al que veien. Molt bona feina!!!

Comentaris

  1. Quina activitat més polida! Ens ha encantat! (Família Vázquez Torres)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA