FEM EQUIPS COOPERATIUS

A l’assemblea recordem que el curs passat fèiem Assemblea Cooperativa. Recordem que aquesta assemblea l’ha treballàvem en equips cooperatius. Cada equip tenia la responsabilitat d’una feina concreta: PASSAR LLISTA, EL CALENDARI, L’HORARI, EQUIP ENCARREGAT DE MATERIAL I RESPONSABILITAT D’AULA (aigües, tovalloles, penjadors, massatge, etc...), i fem memòria també de que cada membre de l’equip era encarregat d’alguna cosa (escribidor/a, recoge material, corazones i comparte ideas).

Però quin problema tenim? Que encara no tenim els equips cooperatius formats per aquest curs. No sabem si seran els mateixos o si seran diferents. I com ja és important tenir els equips constituïts pel nostre dia a dia, fem una dinàmica de cohesió de grup destinada a formar els equips cooperatius d’enguany.

Aquesta dinàmica, anomenada DINÀMICA DELS COLORS QUE FAN EQUIP, té el següent funcionament: la Zineb i la Malen amaguem a l’etiqueta de la samarreta o dels calçons de cada nen i nena una corda d’un color determinat. No la pot veure ningú, ni l’infant a qui li posem. 

Quan la tenen van fent una rotllana al pati. I una vegada tot el grup està assegut al pati amb la seva corda amagada, donem les instruccions per començar el joc. 


Per poder descobrir quin color de corda tenen han de demanar a algun/a company/a que ho miri i li digui. El nen o nena que ja ho sap, es situa dins el cercle del color que té. Així fins estar tots als diferents cercles de colors: taronja, verd, groc, lila i blau. 5 colors diferents pels 5 equips cooperatius.
                                       

Però no ha estat tant senzill, perquè quan s’han situat als cèrcols de colors, ens hem adonat que algun infant no estava on tocava. Han hagut de comprovar el color de la seva corda i rectificar.


Ràpidament han descobert que els equips no són els mateixos que els que hi havia a la classe de 4 anys. Alguns boixos repeteixen junts com equip, però d’altres no, per tal d’intentar millorar el funcionament del grup i per tant la feina i els resultats tant de treball cooperatiu, com de creixement individual.

La segona part de la dinàmica, ja a l’aula, ha consistit en que s’ajudessin a treu-re’s la corda. 


Seguidament, i en equips els hi hem demanat que unissin les cordes del mateix equip. A la pregunta de cóm pensaven que ho podien fer, la veritat és que ràpidament han dit fent un nu. Així que entre tots els membres de l’equip havien de fer un nu amb totes les cordes fins quedar una única corda Lligada en forma de cercle, símbol d’unió entre tot l’equip. 


Com podeu imaginar els hi ha costat, però ha estat súper divertit veure com ho intentaven. I al final, amb l’ajuda dels adults ho han aconseguit.

JA TENIM EQUIPS COOPERATIUS!!! Ara a creuar els dits perquè funcionin i treballin bé...



Comentaris

  1. Quina dinàmica més engrescadora!!! Segur que s'ho han passat genial!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA