JA SOM POLICIES!!!

Ja tenim la nostra identificació més important com a grup: el nom de la classe. Som la classe dels i les policies!!! Un nom resultat d’una feina conjunta i del desig dels infants.

Ara volem donar identitat a la nostra aula de 5 anys B per informar a famílies, mestres i persones que treballen a l’escola de qui som.

Decidim fer-ho amb un cartell identificatiu, com hem fet als cursos anteriors. Una part del cartell és el text que comunica que som la classe del/les policies. Aquest text el treballem en gran grup. I com ja són experts escriptors ho fem súper bé i ràpid.




L’altre part del cartell és el nostre logo. Aquest ens portarà una mica més de feina però sens dubte un treball súper gratificant.

La primera passa la donem amb una feina individual. Cada nen i nena ha de dibuixar el que pensa ha de sortir al logo fent referència al nostre nom de policies.

Una altra sessió la dediquem a fer una exposició dels dibuixos individuals. Súper artistes!!! Els infants surten un a un a exposar el seu dibuix i explicar-lo.






Una vegada queden exposats tots els dibuixos relacionats amb la temàtica POLICIES tenim una profunda conversa envers el que ha de plasmar si o si el nostre logo, és a dir, l’imatge gràfica del nom de la classe.

MALEN: QUÈ HA DE SORTIR AL NOSTRE LOGO?
XAVI: un policía
BRUNO: un ladrón con dinero
ÉRIC: unas esposas y el coche de policía
MARCOS: un coche con dinero
ELSA: un policía
JULIETA: todas las cosas de policía (un coche, una moto…)
LAIA SÁNCHEZ: la casa de los policías
MARC: la cárcel para que no se escapen los ladrones
JOAN: la pistola
LAIA SANCHÍS: una cárcel con un ladrón dentro
ÉRIC: un policía tirando una bala
JOAN: las monedas y muchos policías en la cárcel

Una de les idees que vull compartir amb vosaltres que ha sortit i m´ha agradat molt, és que gràcies a alguns dels dibuixos hem arribat a la conclusió de que la professió de policia no és només una professió d’homes sinó també de dones, com ha de ser i és a la resta de professions.

Quan ja tenim acordat el que ha de sortir al dibuix final, el fem seguint l’ESTRUCTURA DE FULL GIRATORI, passant per tots/es el paper i els colors per tal de que el dibuix definitiu sigui una creació totalment conjunta, on tots han fet la seva aportació com a dibuixants. Són dos fulls diferents: a un dibuixen els policies, el lladre, el cotxe i la carcel. L’altre full està dedicat a la casa dels policies (la comissaria) amb els policies i els lladres.


És molt satisfactori veure com mentre dibuixen s’ajuden parlant entre ells/es del que han de dibuixar, de cóm es fa, dels colors correctes, etc...

Finalment revisem el dibuix ja acabat per si entre tots/es pensem que falta alguna cosa per dibuixar, fins que estem d’acord amb el resultat.


Una experiència xulíssima que ha tingut un resultat excel·lent!!!




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SETMANA DE LA LLENGUA