En relació a la nostra metodologia de Treball Cooperatiu, ens agrada fer cada cert temps (intentem que sigui quinzenalment) una dinàmica de cohesió de grup, per tal d’apropar d’una manera especial als infants i conèixer-nos tots/es una mica més. Amb aquests tipus de dinàmiques, també s’aconsegueix treballar la comunicació i participació, principalment d’aquells nens i nenes que els hi costa més parlar en gran grup. Per altra banda, serveixen per millorar la interacció entre tots/es i per ajudar a crear vincles positius de convivència. A la classe dels "arcoiris" hem fet una dinàmica anomenada PARAULES DOLCES . Ha estat molt, molt especial i molt… DOLÇA!!! Hi ha hagut moments realment emocionants. Per fer aquesta dinàmica he partit del conte PARAULES DOLCES, que ja l’havia explicat alguna altra vegada i que els hi agrada molt. Així doncs, hem recordat el conte, per després seguir les passes de la protagonista “ La Lola ” i treure paraules dolces. A més hem aprofitat a...
Després de treballar els diferents fruits secs, hem dedicat un temps a conèixer algunes de les fruites característiques de la tardor. A partir d’una capsa de fruites que ens ha portat el Marc hem centrat el nostre aprenentatge en cada una d’elles. Hem dedicat cada dia a una fruita. El primer que hem fet ha estat observar-la, parlar de les seves característiques i tastar-la. RAÏM CAQUI MAGRANA POMA, PERE I MANDARINA XIRIMOIA Després de tastar la fruita corresponent, hem fet una feineta individual utilitzant diferents tècniques per a cada una de les fruites i treballant diferents continguts d’una manera molt divertida i motivadora pels nens i nenes. CAQUI: aferrant trossos de paper de seda MAGRANA: pintant plàstic de bombolles i fent estampació MANDARINA, POMA I PERE: fent estampació amb cada fruita RAÏM: aferrant gomets i...
Dies abans de començar la Setmana de la Llengua , vaig voler indagar una mica els coneixements previs dels infants envers la temàtica d’aquest any LA VIDA PAGESA. Com una de les coses que aniríem a treballar era la cuina tradicional eivissenca i algunes de les seves receptes, la Zineb i jo, vam començar mostrant als infants de la classe dels “Arcoíris” un receptari. QUÈ PENSEU QUE ENS EXPLICA AQUEST LLIBRE? CELIA: menjar. ELSA: sí porque ahí hay un dibujo de comida. LAIA SÁNCHEZ: mi abuelo me prepara arroz y ahí parece que hay arroz. JULIETA: es paella. MOSTREM UNA ALTRA RECEPTA (SOFRIT PAGÈS). ÉS UNA ALTRA RECEPTA? ÉS PAELLA? SON IGUALS LES FOTOS? ALGÚ/NA CONEIX AQUEST NOM? MARINA: és ball pagès! JULIETA: es otra paella. AQUÍ ENS EXPLICA QUE PORTA POLLASTRE PAGÈS. SABEU QUÈ ÉS AIXÒ DE PAGÈS? GRAN GRUP: Noooo!!! ANEM DIENTENT ELS INGREDIENTS : botifarra, sobrassada carn... QUI PENSEU QUE HA POGUT FER AQUEST PLAT? XAVI: un cocinero. I QUI ...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada