Hola famílies!! A la fi tenim el nostre lectometre en marxa!!! Recordau apuntar els minuts que llegeixen els alumnes cada dia i signar-ho a l'agenda! Gràcies!!
En relació a la nostra metodologia de Treball Cooperatiu, ens agrada fer cada cert temps (intentem que sigui quinzenalment) una dinàmica de cohesió de grup, per tal d’apropar d’una manera especial als infants i conèixer-nos tots/es una mica més. Amb aquests tipus de dinàmiques, també s’aconsegueix treballar la comunicació i participació, principalment d’aquells nens i nenes que els hi costa més parlar en gran grup. Per altra banda, serveixen per millorar la interacció entre tots/es i per ajudar a crear vincles positius de convivència. A la classe dels "arcoiris" hem fet una dinàmica anomenada PARAULES DOLCES . Ha estat molt, molt especial i molt… DOLÇA!!! Hi ha hagut moments realment emocionants. Per fer aquesta dinàmica he partit del conte PARAULES DOLCES, que ja l’havia explicat alguna altra vegada i que els hi agrada molt. Així doncs, hem recordat el conte, per després seguir les passes de la protagonista “ La Lola ” i treure paraules dolces. A més hem aprofitat a...
SESSIÓ 1: Volem incorporar al nostre espai de l’aula el racó del supermercat. Per tal d’apropar al màxim a la realitat aquest joc simbòlic, la idea es fer als infants el més conscients possibles de com és un súper realment, quins productes trobem, com està ordenat quan anem a comprar, etc... La primera feina és descobrir els coneixements previs que tenen. Amb aquest objectiu fan un dibuix individual de cóm pensen que és un supermercat i quines coses hi venen. Després fem una posada en comú mostrant tots els dibuixos. SESSIÓ 2: A una altre sessió fem una feina de classificació dels aliments per tal que entenguin que quan tinguem el racó, aquest haurà d’estar ordenat i els aliments ben classificats igual que ho estan a un supermercat real. Seguim l’ ESTRUCTURA PARAULA-DIBUIX de tal forma que els equips es troben columnes amb diferents conjunts d’aliments (carn, peix, verdures, fruites, cereals...). Han de descobrir cada nom i després retallar les imatges de revistes ...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada