VISITA AL VETERINARI
I seguim amb les nostres visites i endinsant-nos en el nostre projecte LES
PROFESSIONS. Aquesta vegada tenen el protagonisme l’Elsa i la seva mare, la
Ruth, que és veterinària i ens regala la possibilitat de visitar la seva feina.
No sabeu quanta emoció!!!
Com abans de cada visita fem una feina prèvia. Seguim l’ESTRUCTURA 1-2-4,
amb la idea de que en equips cooperatius els infants donin resposta a la
pregunta PER QUÈ PORTEM ALS ANIMALS AL VETERINARI?, i així puguem comprovar els
coneixements previs que tenen els policies i les policies envers aquesta
professió de “metge” d’animals.
Com sabeu aquesta estructura consisteix en primer donar una resposta
individual (han dit per exemple “cuando a un perro le duele la espalda, porque
un conejo está mailto, un pájaro que se ha hecho daño, un gato que está
resfriado, porque tiene mocos, un perrito que llora porque le duele la patita,
o porque tiene tos, una pupa en la boca, para ponerle una vacuna, porque vomita,
un animal que está triste o un perro que se pincha...). Després en parelles
prenen una decisió conjunta de les aportades individualment. I finalment en
equips cooperatius consensuen la decisió final en base a les dos decisions de
parella, de tal manera que cada equip dona una única resposta final.
Com veureu en alguna de les feinetes realitzades pels equips, aquest ha estat el resultat del que pensen en
quan a per què portem als animals al veterinari:
EQUIP SOLES: CUANDO UN GATO VOMITA
EQUIP MARIPOSAS EN LAS MONTAÑAS: SI UN GATO Y UN CONEJOS SE HACEN PUPA
EQUIP FLORES: PARA PONER UNA VACUNA A UN PERRO
EQUIP PURPURINA: UNA GATO QUE TOSE
EQUIP BUHOS: A UN PERRO PORQUE LE DUELE LA ESPALDA
Aquesta és una visita especial pels infants pel fet d’apropar-se d’una
manera diferent al món dels animals, a una clínica on curen als animals.
Arriba el dia de la sortida. El bus ens porta a la CLÍNICA VETERINARIA
JESÚS on ens espera la mamà de l’Elsa. Entrem, i mentre esperem a la sala
principal podem veure cóm arriben diferents animals perquè els visitin.
Després. la Ruth ens fa entrar a la sala on veuen als animals per
diagnosticar el seu estat, i ens explica moltes coses.
Ens explica què és un fonendoscopi, i els boixos tenen
l’oportunitat d’escoltar-se el seu cor.
Per altra banda, ens parla dels òrgans dels animals i del seu esquelet, els ossos i les dents.
A més tenim la sort que podem veure com explora a un gat, anomenat Memo, al que han d’operar. Ausculta els batecs del cor del gat.
Li mira la febre amb el termòmetre i li explora les oïdes amb un otoscopi.
Igualment aquest aparell es fa servir per
examinar-li el nas i la gola.
Ens conta també detalladament que els animals han de portar un micro xip
per poder-los identificar per exemple, si es perden. També la importància de
que estiguin vacunats.
Li mira la febre amb el termòmetre i li explora les oïdes amb un otoscopi.
Igualment aquest aparell es fa servir per
examinar-li el nas i la gola.
Ens conta també detalladament que els animals han
de portar un micro xip per poder-los identificar per exemple, si es perden.
També la importància de que estiguin vacunats
El pesa.
També ens parla de les paparres i dels
molt tipus de paràsits que poden afectar especialment als gossos.
Després passem a l’espai de la clínica destinat a l’hospitalització dels
animals. Ple de gàbies i d’aparells per la recuperació dels animals ingressats. Podem veure un gat que li han de treure un ull, un altre ferit d’una cama i
un tercer que han d’operar.
Entrem a la sala de radiologia, i ens mostra a l’ordinador unes radiografies
d’un gat on es veuen els òrgans i els ossos.
També, podem veure sang pel microscopi, els medicaments i les vacunes.
Per últim visitem el quiròfan on operen als animals
si és necessari.
No ens podem queixar de tot el que hem tingut oportunitat de veure. I. A més,
després de la visita ens dona temps d’esmorzar i de jugar al parc.
Veure un “hospital” d’animals ha estat tota una aventura pels infants. Així
que moltes gràcies a la CLÍNICA VETERINARIA JESÚS, i en especial a la Ruth i a
l’Elsa. Ho hem passat genial!
A una sessió posterior a la visita, comprovem si les seves idees prèvies
han estat encertades o no. Compartim les respostes donades en la feineta de
l’estructura 1-2-4, arribem a conclusions i valorem també els nous
aprenentatges.
També fem un maletí de veterinari molt xulo aferrant imatges d’utensilis
que utilitzen els/les veterinaris, i cercant el nom corresponent al que tenen
que completar les lletres.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada